toprider

Direktlänk till inlägg 12 september 2011

kort sammanfattning om ridningen igår :P

Av Ulrika andersson - 12 september 2011 08:38

Igår red jag schanti och Trolle,  börjar med schanti


Hon gick inte så tufft, joggade henne mest i låg form över lite bommar på marken, hon hade väldigt bra takt men var lite seg??!? men ajaj alla har ju sina dagar, idag ska hon få vila, eftersom hon ska hoppträna imorn i askeröd ^^ ska bli kul känns som att det är en evighet sedan jag hopptränade henne riktigt ! ;O


Trolle, lille trolle har itne gjort så mycket nu när jag har börjat gymnasiet, men tro mig han klagar inte XD Men han gick ett ganska tufft markarbets pass i lördags, med höga sax galoppbommar på böjt spår, han tyckte det var ganska jobbigt men han kämpade på bra, igår körde jag ett riktigt tufft galopp pass på honom, han har blivit liiite rund om magen ;) så han fick smälla lita fitt:P  Och jäklar var han låg på, han satta baken under sig jäklar i det! XD asså det är så jäkla kul ibland att ta en riktigt rackare på fältet och släppa loss bara, och speciellt på trolle för han e den enda som fattar vad han ska göra, Joop bara fattar noll och bara skuttar på höjden XD och schanti tycker inte det är kul, hon förstår itne vitsen att galoppera loss, utan kryllar ihop sig i sin dressyr galopp, men lille trolle vet exakt när han kommer ut på vår "galopp bana" kortar man tyglarna börjar han direkt att gå på tvären och lättar men en millimeter är han iväg jäklar i det XD


men,men idag ska bara joopen gå, han ska markarbete dresssyr och kanke ska ta några små skutt med honom, menet iten eftersom han fick ett rejält hopppass för en dag sedan :P


 


// ullis ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika andersson - 6 februari 2012 19:43

Uhuhu seriöst bölar typ sönder när ja hör den här låten! vilken känsla han har i rösten den killen! ...

Av Ulrika andersson - 6 februari 2012 19:32


 lite som har hänt under tiden jag inte bloggat   * har besämt mig för att sälja Joop det här året ( vill satsa på Schanti) men det betyder inte att jag inte älskar honom, Joop kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.   * Jag och sch...

Av Ulrika andersson - 6 februari 2012 19:28


ahaha japp ja e te baka på toprider, efter ett stort uppehåll från bloggandet så gick jag tillbaka kan ju vara nice att komma tillbaka och skriva av sig, och ja kan säga att det har hänt en hel del i mitt liv under den här tiden, en hel del beslut ha...

Av Ulrika andersson - 29 oktober 2011 21:54


www.dressageullis.devote.se   alla ni som vill fortsätta att följa min och hästarnas resa borde kolla in nya bloggen ;)       ullis ...

Av Ulrika andersson - 18 september 2011 11:35

sitter här ganska sliten, trött i benen men ett jäkligt bra humör ^^ är hemma hos erica med mirre, igår va vi på höstfesten, asså det var sjukt kul, fast dom flesta var ganska packade XD men,men det var kul ^^   igår var det även banhoppning i as...

Presentation


Tjenis jag heter Ulrika är 16 år. Har tre egna hästar. Jag tränar och tävlar väldigt intensivt, jag tävlar lätt B lätt A i hoppning och lätt A i dressyr. I den här bloggern kommer du få läsa om mina hästar och mitt liv och ja allt som hör till!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards