toprider

Alla inlägg under juni 2011

Av Ulrika andersson - 30 juni 2011 17:29

 

dom här transportbenskydden från JW, hade inte varit fel att ha!

Massageskydd för hästens bästa!

John Whitakers massageskydd är framtagna för att:
- Reducera svullnader i hästens ben
- Förenkla och påskynda läkning
- Uppvärming innan träning/tävling
- Uppmjukning av stela leder

Genom att stimulera blodflödet påskyndar skydden både uppvärming av hästens ben, samt läkning av skador.

Skydden är lätta att använda och är batteridrivna. Tvättas i maskin, men då utan batterisatsen.

 





   

och asså hur snyggt hade itne dom här lindorna till det här schabraket varit?? döö snyggt!!


// ullis

Av Ulrika andersson - 30 juni 2011 16:49

Idag red jag schanti ett väldigt mjukgörande pass. och hon kändes vekligen toppen mot slutet! var mjuk smör! asså hon jobbade verkligen superbra! har även börjat med ett klassiskt dressyrknep, många känner säkert till det, speciellt dressyr ryttare, och det är att ge hästen några sockerbitar innana man sitter upp, för då får hästen igång saliven, och tuggar och blir lättare i handen, det här kan man också göra ifall man har en häst som e svår tränsad, men om den får godis så vet dom ju att dom får det och då vill dom ta bettet ^^ har tänkt att börja lägga upp ridövningar då jag tycker och brukar få beröm för att jag har så mjuka och välridna hästar,och vist det beror ju såklart på att jag antagligen rider bra då, och att mina hästar är arbetsvilliga men även att man försöker hitta p nya övningar så att man itne bara sitter och kör på fykantsspået eller på en volt utan att man gör två saker i ett, som en övning som brukar funka super bra är att köra öppna på volt och sedan gå på rakt spår, och samma sak slutna på volt, men kan visa mer ikväll, ^^


 


// ullis

Av Ulrika andersson - 29 juni 2011 14:57

asså jag är ltie sugen på att köpa dom här borstarna i falsterbo^^ se om dom är så bra som alla säger?


 


// ullis

Av Ulrika andersson - 29 juni 2011 13:55

igår var det varmt, idag ännu varmare, så låg och stekte i solen någon timme, resultatet blir väll tomatröd, eftersom jag sommnade dä XD

asså ni skulle sätt så fint joopen gick i longeringen idag! han längde steget jätte bra!  tror han tyckte det var skönt att bli longerad! när jag tänker efter var det ett bra tag sedan! borde bli bättre på att longera honom för han trivs så bra med det!

nä nu ska jag gå ut och steka lite till. sen ikväll sak jag rida ett mjukgörande pass på schanti ^^


falsterbo om en vecka ^^


 


// ullis

Av Ulrika andersson - 28 juni 2011 21:41

på måndag ska jag och schanti kolla på ny dressyr sadel, och även kanske en hoppsadel^^ hennes sadel passar inte henne, då hon har musklat sig mer, och + att jag itne komemr ner i sadeln ,utan sitter och spänner mig i den, den är ashård att rida i, och om jag spänner mig så blir ju hästen spänd, och en spänd ryttare gör inte tydliga hjälper. Så hoppas att jag hittar en som passar oss båda innan tävlingen så att vi kan rida skiten ur dom andra ekipagen.. eller kanske inte,  XD har itne så höga förväntingar imed att det är första tävlingen, men det hade ju såklart varit kul med en placering ^^


asså sadlarna är super viktiga! många köper sadlar som bara passar hästen, och dt är ju super viktigt att dom gör det, annars blir det fel i musklerna och allt sånt skit! men dom glömmer att prova så att sadel passar dom själv också! för om sadel inte passar dig själv som ryttare så kvittar det om den sitter helt perfekt på hästen,  för om den inte passar dig som ryttare så spänner du dig och ger fel inverkan på hästen, vilket leder till att hästen går fel och musklerna jobbar ien rätt då, och du jobbar itne rätt, och  ryttaren få förmodligen spänningar i musklerna. så till alla ryttare tänk på att sadeln passar er båda!


 


// ullis

Av Ulrika andersson - 28 juni 2011 21:41

på måndag ska jag och schanti kolla på ny dressyr sadel, och även kanske en hoppsadel^^ hennes sadel passar inte henne, då hon har musklat sig mer, och + att jag itne komemr ner i sadeln ,utan sitter och spänner mig i den, den är ashård att rida i, och om jag spänner mig så blir ju hästen spänd, och en spänd ryttare gör inte tydliga hjälper. Så hoppas att jag hittar en som passar oss båda innan tävlingen så att vi kan rida skiten ur dom andra ekipagen.. eller kanske inte,  XD har itne så höga förväntingar imed att det är första tävlingen, men det hade ju såklart varit kul med en placering ^^


asså sadlarna är super viktiga! många köper sadlar som bara passar hästen, och dt är ju super viktigt att dom gör det, annars blir det fel i musklerna och allt sånt skit! men dom glömmer att prova så att sadel passar dom själv också! för om sadel inte passar dig själv som ryttare så kvittar det om den sitter helt perfekt på hästen,  för om den inte passar dig som ryttare så spänner du dig och ger fel inverkan på hästen, vilket leder till att hästen går fel och musklerna jobbar ien rätt då, och du jobbar itne rätt, och  ryttaren få förmodligen spänningar i musklerna. så till alla ryttare tänk på att sadeln passar er båda!


 


// ullis

Av Ulrika andersson - 28 juni 2011 21:21

idag har det varit dö varmt, red trolle bara idag, lite lätt dressyr eftersom det var så varmt, red i skjorts, vt ni hur skönt det var XD  men efterår förstod jag att det itne var så lyckat XD man sitter ju så brett med sjorts så när jag sen hoppade av hade skjortsen spruckigt XD ahah  så kan det gå! annars så gick trolle riktigt bra idag! specielt i galoppen, hade värsta rytmen och jag ville typ aldrig sluta rida XD sen idag så tog jag ett joggingpass, brukar jogga varje tisdag, torsdag och lördag.


 

plutt ponny <33


// ullis

Av Ulrika andersson - 27 juni 2011 12:12

idag komemr inte jag blogga så mycker eftersom det är så fint väder ute! palla sitta inne då lixom, men skriver lite vad jag ska göra idag,


schanti :

dressyrträning hemma hos elise, kuligt ska trimma pogramet lite, s att alla dela sitter.


Joop:

skritta honom lite, eftersom han tävlade igår ^^


Trolle:

kondisträning, haha magen har växt lite på honom XD


 


// ullis ^^

Presentation


Tjenis jag heter Ulrika är 16 år. Har tre egna hästar. Jag tränar och tävlar väldigt intensivt, jag tävlar lätt B lätt A i hoppning och lätt A i dressyr. I den här bloggern kommer du få läsa om mina hästar och mitt liv och ja allt som hör till!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards