toprider

Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Ulrika andersson - 19 juni 2011 09:55

  det här är en ny som dom kallar sig "skvallerblogg" har läst den och asså det end dom verkar vilja är att trycka ner folk och få dom att framstå som dåliga. Dom skryter om sig själva och klankar ner andra. En skvaller blogg tycker jag ska innehålla både bra och lite wow? saker om bloggarna. men itne taskiga personliga påhopp. som bilderna på nicolai(stavas?)  asså dom hade antagligen ingat att skriva om och dom ååhå vi skriver så om honom så får vi läsare! och tyvärr så tror jag att den här loggen komme fortsätta lite, men enbart eftersom folk komemr tycka att det är kul i början att det är någon som trycker till storbloggarna men sedan tror jag att läsarna kommer tröttna och säga ifrån. för min del tröttnade jag efter 2 minuter! pallar inte med folk som lever på att trycka ner och förlöliga göra andra.. så min åsikt om bloggarna bakom gangsterponnyn är FETA MISSFOSTER!!!! väx upp och skaffa er ett liv!

 

//ullis

Av Ulrika andersson - 19 juni 2011 09:23

nästa söndag 26 ska jag åka till Dagstorp. Dagstorp är nog den tävling jag ser mest fram imot på hela året, jag brukar åka på båda deras ponny tävlingar i hoppning. En på sommare då man är ute på deras jätte fina gräsbana, och en på vintern då man är i deras ridhus stort plus för deras underlag i ridhuset! asså jag älskar seriöst dagstorp! där är jätte fint att rida fram, man kan ut i skogen om man vill så att man får mer speed på hästen och för dom som vill kan man sitta och harva runt på ridbanan. Deras ute bana ser jätte proffsig ut! stor och väldigt fina hinder. och deras rosetter är inte att leka med! dom täcker ju förtusan två vanliga XD sedan är det väldigt välorganiserat också! alla på platsen vet och kan häst. det som också är lite kul tycker jag är att det är är en så stor tävlingsplats så där alltid jätte många starter i en klass. förra gången jag tävlade var det 130 starter innan jag skulle starta, så man får se jätte mycket hästar och får se en och annan ridstil, både trevliga och.. ja mindre trevliga.. här komemr lite bilder från förra årets midsommar cup. fick mig en 8:ond plats :P tävlade bara lätt c och en lätt B


pigg ponny i omhoppning XD

       

 sötaste ponny där ja ^^

 

igga mit face XD

 



 aa det är tur att lätt C tiden är förbii för asså gud vad pinsamt lågt det är XD


// ullis


Av Ulrika andersson - 19 juni 2011 09:00

en fråga hur många går med sånna här tyg chaps?

jag hade sånna för ett tag sedan, för jag ville lixom inte rida rnt i mina stövlar som kostade mig 2500, känns lite så att rida i dom hemma. Men så jag hade chaps, som jag tror att nog nästan alla ryttare har eller ha haft för dom är ju oftast rätt bra! menar dom skyddar bra och man får ett fastare skänkelläge än om man rider utan.

men nu kommer ju mina lite tyck till, asså jag tycker att tyg chapsen är rätt meningslösa! För det första så fastnade allt i dom halm spån, och dom blev bleckta i solen jätte snabbt! och sen ser det ganska skabbigt ut om man har tyg chaps tycker jag! och ännu värre ifall man ser någon på tävling! Och till göteborg i vintras fick jag nog.


Då sprang jag runt bland alla stövlar och chaps för att hitta ett par jag gilla!

och där var dom! ett par Pioneer chaps. asså jag blev såld till dom. Dom var blanka och snygga, hade båge så att dom inte var helt raka ( raka är sjukt skabbigt!) och jag provade dom och var super tunna och jätte följsamma och det sa bara *KLICK* och jag var in love i dom!  Mamma var väll inte allt för glad när hon såg priset 600 för ett par chaps var för mycket tyckte hon men jag fick dom tillslut ^^



nedan: MUMS!! har ett par helsvarta

nedan: uärk! jobbiga och skabbiga!

   


// ullis

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjenis jag heter Ulrika är 16 år. Har tre egna hästar. Jag tränar och tävlar väldigt intensivt, jag tävlar lätt B lätt A i hoppning och lätt A i dressyr. I den här bloggern kommer du få läsa om mina hästar och mitt liv och ja allt som hör till!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards