toprider

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Ulrika andersson - 23 juni 2011 21:43

såg att startlistan var uppe till dagtorp. ska tävla lätt C och lätt B, tog en lätt C eftersom där inte fanns någon lätt A och tycker det är onödigt att köra så långt för en klass! i lätt C startat jag som nr 4 av 30 st, hade ju kunnat haft bättre startnummer, i lätt B startar jag som nr 2!!?? får lägga upp ett jäkligt högt tempa i omhoppning eftersom jag inte vet tiderna då ^^


 

// ullis



Av Ulrika andersson - 23 juni 2011 21:34

här kommer upp några bloggar som jag har varit inne och kollat på och gillade ganska mycket ^^


http://www.bambiii.bloggplatsen.se



http://miss4m4s0.bloggplatsen.se 



http://linneaedstrom.bloggplatsen.se

det här är också dom bloggarna som skrev bäst, har fått ett antal kommentarer om att stå på mig, men dom här var helt otroliga! så besök dom här nu!!


// ullis

Av Ulrika andersson - 23 juni 2011 21:13

Asså jag har ju helt glömmt att visa er mina lilla stallkompis, Jackson han är alltid med mig i stallet, sover alltid i min säng. hjälper mig att hålla reda på hästarna. Han är skön han blir aldrig rädd ifall dom skulle nosa på honom, har en film jag kanske kan visa er om ni vill där jackson sitter ute i hästanra hage och schanti går fram och slickar på honom XD och han bara sitter kvar precis som att han tycker att det skönt! knas katt!


               

// ullis

Av Ulrika andersson - 23 juni 2011 20:49

sitter och bläddrar i en gammal hästmagazinet, och hittade en väldigt intressant artikel, "Lär din häst Pilates " och asså jag tycker det låter ganska vetigt! för den får ju bätre balans och stabilitet, det gör den mer smidig och rörligare, vilket man vill ha på en häst, i dressyr vill man att den ska vara så mjuk som möjligt, och i hoppningen snabb och smidig. menar vi går ju på sånt för att bli smidiga och allt så varför itne hjälpa hästarna lite extra?


har faktikskt testat lite av dom enklaste så jag inte pallar lägga ut bommar och allt sånt. dom jag testat är "hakan(hästens) mot hovskägget", tar man någon godisbit och så ska hästen komma ner på sidan av hoven. har även testat "hakan mot sadelgjorden" och det fungerar ju som det låter. och "sträck halsen uppåt"  då man en godis bit och håller upp och så får hästen sträcka halsen uppåt,  och hakan mot knävecket. och en som jag tycker är lite roligare än dom andra "Gå nedåt" då ska man ha en lagom brant backe, som man leder hästen ner för och sedan ber man den att backa baklänges uppför baken några steg,  det här har jag gjort mycekt med joop för att få han stark. Hästen blir tvungen att spänna bukmusklerna och på så sätt lyfter den ryggen, och den måste även lyfta bokmusklerna. men just att den blir stak i ryggen är ju viktigt! men en häst ska ju helt  vara musklad över allt!


mend et här tycker jag ni ska träna hemma! för dels är det ganska kul, och hästen blir smidig och rölig utan att den har en ryttare på ryggen vilket kan vara ganska skönt för både ryttare och häst ibland!


 

// ullis

Av Ulrika andersson - 23 juni 2011 19:45

har tänkt att skriva om det intresserar er vad mina hästar går på för foder^^


Joop

 1,5 liter havre

2 dl korncross

5 dl betfoder

0,5 mineraler

2 klyftor hö

morron och kväll


schanti:

1,5 liteer havre

1 dl korncross

1 liter betfoder

1 dl mineraler

4 klyftor hö


morron och kväll



Trolle:

5 dl havre

2 dl betfoder

0,5 mineraler

en halv klyfta hö


morron och kväll


vad går era hästar för på foder?


 

// ullis

Av Ulrika andersson - 23 juni 2011 18:49

asså jag måste verkligen tacka er för alla snälla kommentarer jag har fått nu på sistone! jag blir så glad! och mitt självförtroende är bättre än någonsin! senare ikväll kommer jag att länka dom kommenterat saker som verkligen ha r fått mig att må riktigt super!


kan inte må bättre nu! <3

 

// glad ullis

Av Ulrika andersson - 23 juni 2011 14:57

asså jag blev ganska sugen på det här tränset att ha på schanti när vi tävlar, älskade pannbandet^^


 

och sedan blev jag djupt förälskad i den här HV polo tröjan!

så gullig grimma tänk joopen i den!     en dö snygg tröja jag inet kunde slita blicken från!   behöver alltid schabrak och lindor ^^    


och det är ju snart falsterbo... och jag fyller ju snart 16.. maaaaaaaaamma??


// ullis

Av Ulrika andersson - 23 juni 2011 13:47

Tränade på momenten i dressyrpogramet med schanti idag, och det gick över förväntan! bytte ju bettet till tredelat bett, eftersom man itne får tävla dressyr på rakt bett, och kandaret blir inte förräns i lätt A:5, var lite oroligeftersom sist jag red på det var jag itne så stark, men nu ser jag hur mycket kandaret har hjälpt mig att bygga upp muskler själv, jag hade hon lika bra form som med kandaret! Och hande värsta takten i travmomenten, fick lite spring efter galoppen precis, men det får man finslipa, elelr skriv och spring hon tappar takten och går över till "vanlig" arbets trav. hennes ökade trav var bara helt jätte underbar! vet att det är tre veckor till tävlingen men jag vill att vi är väl förbeeda^^


vår tävlingsoutfit:

schanti:

sadel: KV

träns: classik något..

pannband: swarotski, men ska köpa nytt i falserbo

schabrak: showmaster

lindor: Totti


jag:

hjäl: royal

kavaj: jackson bla bla något

ridbyxor: roping

skärp: italy

stövlar: mountai horse


schanti och hennes förra ägare, dom vann lätt A:3 på 73 % den dagen!

 

// ullis

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjenis jag heter Ulrika är 16 år. Har tre egna hästar. Jag tränar och tävlar väldigt intensivt, jag tävlar lätt B lätt A i hoppning och lätt A i dressyr. I den här bloggern kommer du få läsa om mina hästar och mitt liv och ja allt som hör till!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards