toprider

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Ulrika andersson - 21 juni 2011 22:56

 


då har man anmält sig till Min och schantis första dressyrtävling, debuten blir i Trunnerups RF, ska bli jätte kul :D är förtusan redan super nerös XD


// Ullis

Av Ulrika andersson - 21 juni 2011 21:19

asså seriöst jag får damp på vissa bloggläsare! NI håller på och trakka mig om trolle. Men tror ni seriöst att jag är dum? jag vet väll frö fan att jag är förstor för honom. mend et verkar som att ni tror att jag sitter och rider honom varje dag? nej det gör jag itne, jag rider han typ 2 dagar i veckan, dom andra dagarna tömkörs han och longeras och en gång i veckan kommer det en tjej som e typ 9 år och rider honom där jag håller lektion för dom. Och jag måste rida honom eftersom han för till salu! för jag kan ju itne bara sluta rida honom frö då tappar han ju och då är han itne i fin form när folk komemr och tittar, och det som gör mig ännu mer arg är att jag har skrivit det så måånga gånger att han är till salu, men sedan så finns det sånna avundsjukna ungar som måste och vill trycka ner folk bara för att man antagligen rider bättre än dom själva! jag tycker det är jävligt lågt, för om ni känner efter själv ni älskar en häst som i mitt fall har jag ägt trolle i 8 år, och ni står där att ni måste sälja honom frö ni är förstor, ni har itne tid och hästen har så mycket talang och ni vill att den ska gå vidare, alltså den måste säljas, men samtidigt vill ni itne frö det är er bästa vänn, så känner jag för trolle, jag har bölat flera gånger så fort det är någon som har provridit eller ringt på honom för att jag tror att nu kommer dom vilja ha honom, och just nu så är det en i lappland som vill ha trolle kanske. lappland??!! det är i andra sidan sverige! jag bor i skåne södra och dom bor i lappland vid finska gränsen! asså om trolle flyttar dit får jag aldrig se honom mer! vet ni hur det känns ?? nej! men jag kan säga det känns för jävligt, och jag njuter av varje jävla fucking ridpass på honom, och jag skiter i om ni är såå jävla avundsjuka för att trolle är världens bästa b-ponny och ni måste skriva skit till mig! För jag jag njuter av varje sekund med trolle för jag vet alrig om det blir den sista! jag vet aldirg hur länge trolle är min ponny till! i en vecka en månad om två dagar? så väx upp och ha lite hjärta!


 

sorry mitt lilla utbrott men jag blir så jäkla förbannad, från och med nu komemr jag hänga ut dom i bloggen som trakkar mig och trolle..


// en besviken och arg ullis

Av Ulrika andersson - 21 juni 2011 21:15

hoppträningen på joopen gick super idag ^^ tränade på en studs för han måste bli kvickare i benen, och det gick super bra. Men jag svälv måste träna på att lyfta blicken. tittar typ altid ner till vänsteri sprången och då sänker jag manken på honom, men idag var jag mycket bättre med blicken, bilder kommer imorn då min kamera typ dog precis :/ så ni får nöja er med en tävlingsbild ^^


 


// ullis

Av Ulrika andersson - 21 juni 2011 21:11

till sofia som kommenterade min video:


men hej lilla du ^^ för det första så vet jag att det inte ser bedrövligt ut ;) antagligen skriver du så bara för att du är JÄVLIGT avundsjuk för att jag rider så bra ;) det enda du vill är att trycka ner mig ;) och för det andra ska jag bara låta Trolle stå? ska jag bara när det komemr folk slom vill provrida honom säga asså nä han är itne tränad något för jag är förstor... nää, och du om du itne viste det så finns det vuxna som rider ponnyer, welsh uppfödare tex ;) och för det andra jag har en maxad c-ponny men jag är kanske förstor för honom oclså tycker du? och jag har en stor häst men jag är kansek förstor för henne också? jag kansek är förstor för alla hästar? nä du lilla vänn ta och fråga innan du skriver stumpan.. och du du skrev att det ser bedrövlig ut.. och det vet jag att det itne gör men antagligen är du en liten sketen unge som rider på ridskola, och när du ser min video och inser att någon rder 1000 gånger bättre än dig själv så blir du så jävla avundsjuk och måste fösöka trycka ner personen, och jag har skrivit varför jag rider honom än. lär du att läsa inlägg istället.. och det märks att du inte har någon häst vana.. för han ser ju inte ut att dö presic när jag sitter på honom


// ullis





Av Ulrika andersson - 21 juni 2011 13:51

här kommer filmen jag snacka om innan på Trolle ^^


ikväll är det hoppträning i askeröd ^^ blir kanske lite bilder ;)



asså jag blir helt tårögd när jag tänker på denna lilla underbara ponny som jag snart ägt i 8 år <33 från att man red runt på ridskolan med honom till att man började för instruktör, började tävla dressyr och från lätt C:2 till Lätt A:1 på fem månader och undrar alla dom tävlingarna så fick han kommentarer av dommare som kunde vara: en av sveries bästa ponnyer, liten briar ponny osv


älskade lilla Trolle <33


// Ullis


Av Ulrika andersson - 21 juni 2011 12:59

var ute och plåtade pollarna lite ^^


men ni får nöja er med två bilder så länge ;)

   

// ullis

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjenis jag heter Ulrika är 16 år. Har tre egna hästar. Jag tränar och tävlar väldigt intensivt, jag tävlar lätt B lätt A i hoppning och lätt A i dressyr. I den här bloggern kommer du få läsa om mina hästar och mitt liv och ja allt som hör till!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards