toprider

Alla inlägg den 24 juni 2011

Av Ulrika andersson - 24 juni 2011 18:25

sista bloggningen för idag! siter och väntar på att mina kära familj kan bli klara snart ^^ kl är 18:29 vi ska vara där vi firar 18:30 bra  va XD men aja, red trolle idag också red honom i sten hård dressyr, och asså gud vad fin han va idag! Gjorde massa övningar så att han fick jobba riktigt med rumpan,  och asså ni skulle sett hans galoppfatningar från halt! Och hans byten! love till dom! men nu hinner jag inte skriva mer :/ men ha en skön midsommar och ta det lungt.. eller va fan! festa på XD!!!!!


 

// ullis

Av Ulrika andersson - 24 juni 2011 12:42

asså jag har tänkt på det här rätt länge ifall man skulleta för på schanti, inte nu på ett tag men kansek när jag går i andra ring. Så jag tävlar och trimmar henne nu och sedan tar både jag och schanti en paus och så betäcker jag henne. Men jag e ganska grön på det där med avel och sånt, så jag tänkte ta råd från mina underbara läsare! för asså det ska ju va en passar henne, så att det kan bli värsta braiga fölet, såjag tänkte jag skriver lite om henne och så får ni hjälpa mig!


schanti:

mamma: Olivia ( väldigt lik schanti) tävlad EM i fälttävlan

pappa: Excall, tävlad internationell hoppning i 8 år

mankhöjd: 158 

övrigt, väldigt mjuk och fin i dressyr, stora gångarter, väldigt bra takt lätt för passage, piaff och dom rörelserna, ganska liten men ganska maffig.


excall    

någon som e bra på avel??


// ullis

Av Ulrika andersson - 24 juni 2011 12:29

typ precis hoppat joopen inför söndag^^ tränade grymt mycket på min blick, satt typ och letade upp saker hela tiden för att hindra att jag kollar ner XD men jag kände direkt att jag och joop fick en a helt annan balans, mend et är ju itne konstigt^^ gjorde lite skänkelvikningar och öppnor för att aktivera bak kärran på honom, och sedan hoppade jag hopnom på en kombination, tänkte på blicken där med, duktig jag XD och försökte också bli ltie mer kytryggig i sprången, då joop har så kort hals och när jag hoppar annars så har det blivit att jag har tryckt ner hans manke så jag ska försöka kutrygga mig så att jag släpper upp manken. Och jag kände ju att han hoppade mycekt bättre då! på slutet låg hinderna på 1 meter. duttia lilla joopen ^^


   love you <33


// ullis

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjenis jag heter Ulrika är 16 år. Har tre egna hästar. Jag tränar och tävlar väldigt intensivt, jag tävlar lätt B lätt A i hoppning och lätt A i dressyr. I den här bloggern kommer du få läsa om mina hästar och mitt liv och ja allt som hör till!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards