toprider

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Trolle

Av Ulrika andersson - 17 juni 2011 12:22

ja då tänkte jag berätta om mina pollar ^^ börjar med lille Trolle


När jag fick Trolle hade jag bara ridit i 1,5 år! så jag skaffade ponny tidigt, och jag kunde exakt ingenting! Efter någora år började jag att rida på ridskolan med honom. vi ställde upp i klubbtävlingarna och det gick oftast jätte bra! men efter 3.5 år på ridskolan tröttnade jag på att rida i en grupp på 10 st. och började träna för en instuktör. Elise Bögström, hon hade tävlat EM i fälttävlan och var extremt hästvand. Hon red sitt första SM när hon var 10 år. efter ett år hos elise så kunde jag mer än vad jag hade lärt mig på dom 3.5 åren på ridskolan. och jag började tävla lokalt. i hoppningen tävlade vi inte mer än lätt D och lätt C. Men i dressyr kom vi i höga klasser. år 2009 som var vårt stora dressyr år så tog den här lilla russ-korsnings ponnyn mig  från lätt C:2 i dressyr till lätt A:1 på bara 5 månader! av 25 starter tog han 20 placeringar. jag fick oftast höra av folk på framridningen att ett russ inte är lämpat för dressyr, och ännu mindre för lätt A. Men dom ändrade sina åsikter när han kom in på banan och dansade sig till en seger. Många gånger vann han klassen induviduellt också! trolle har en enorm hoppförmåga också! han är hoppad med mig på ryggen upp till 1,15. tänk en liten b-ponny på 1,26. NU är jag 16 år och det är snart två år sedan jag tävlade honom sist. vi har varit ute på någon pay & jump och han går lika klock rent som han gick på tävlingarna. om inte bättre. Men han är förmodligen inte min ponny säskilt länge till.. Men det är ju så det är man växer ur sina ponnys, och det man glädja sig med är ju att han kommer att få komma till en liten tjej som älskar honom lika mycket som jag gör!Trolle har varit min i 7 år.


            

// Ullis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika andersson - 6 februari 2012 19:43

Uhuhu seriöst bölar typ sönder när ja hör den här låten! vilken känsla han har i rösten den killen! ...

Av Ulrika andersson - 6 februari 2012 19:32


 lite som har hänt under tiden jag inte bloggat   * har besämt mig för att sälja Joop det här året ( vill satsa på Schanti) men det betyder inte att jag inte älskar honom, Joop kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.   * Jag och sch...

Av Ulrika andersson - 6 februari 2012 19:28


ahaha japp ja e te baka på toprider, efter ett stort uppehåll från bloggandet så gick jag tillbaka kan ju vara nice att komma tillbaka och skriva av sig, och ja kan säga att det har hänt en hel del i mitt liv under den här tiden, en hel del beslut ha...

Av Ulrika andersson - 29 oktober 2011 21:54


www.dressageullis.devote.se   alla ni som vill fortsätta att följa min och hästarnas resa borde kolla in nya bloggen ;)       ullis ...

Av Ulrika andersson - 18 september 2011 11:35

sitter här ganska sliten, trött i benen men ett jäkligt bra humör ^^ är hemma hos erica med mirre, igår va vi på höstfesten, asså det var sjukt kul, fast dom flesta var ganska packade XD men,men det var kul ^^   igår var det även banhoppning i as...

Presentation


Tjenis jag heter Ulrika är 16 år. Har tre egna hästar. Jag tränar och tävlar väldigt intensivt, jag tävlar lätt B lätt A i hoppning och lätt A i dressyr. I den här bloggern kommer du få läsa om mina hästar och mitt liv och ja allt som hör till!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards