toprider

Direktlänk till inlägg 24 juni 2011

föl?

Av Ulrika andersson - 24 juni 2011 12:42

asså jag har tänkt på det här rätt länge ifall man skulleta för på schanti, inte nu på ett tag men kansek när jag går i andra ring. Så jag tävlar och trimmar henne nu och sedan tar både jag och schanti en paus och så betäcker jag henne. Men jag e ganska grön på det där med avel och sånt, så jag tänkte ta råd från mina underbara läsare! för asså det ska ju va en passar henne, så att det kan bli värsta braiga fölet, såjag tänkte jag skriver lite om henne och så får ni hjälpa mig!


schanti:

mamma: Olivia ( väldigt lik schanti) tävlad EM i fälttävlan

pappa: Excall, tävlad internationell hoppning i 8 år

mankhöjd: 158 

övrigt, väldigt mjuk och fin i dressyr, stora gångarter, väldigt bra takt lätt för passage, piaff och dom rörelserna, ganska liten men ganska maffig.


excall    

någon som e bra på avel??


// ullis

 
 
Sanna

Sanna

24 juni 2011 14:40

Är inte häller särskild insatt det där med avel, men det lät ju iaf vettigt att du tävlar henne och så nu och sen tar ni en paus också betäcker du henne :)

http://asslatjejerna.blogg.se

Ulrika andersson

24 juni 2011 18:24

^^

 
Jennifer

Jennifer

25 juni 2011 20:56

Är inte speciellt insatt i det jag heller men jag skulle tro att någon hingst som möter upp hennes brister (vilka inte jag vad det är för just henne) som tex om du har en väldigt seg men vill ha en häst som är piggare än den du har kanske du ska ta en hingst med lite hett temprament (endast bara ett exempel) men som jag fattade det var hon inte så jätte stor :)
Kanske ska ta en hingst som är lite större :)
Svårt att svara på vad du ska titta efter när jag inte vet vad du vill ha för inriktning eller vad du är ute efter i fölet ;)
Glöm bara inte att titta på hingstens avkommor då vissa tyvärr kan få fina avkommor på banan men som är hemska att handskas med :)
Hoppas att det hjälpte dig lite
Kram Jennifer

http://jennifersverdrup.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Minis

28 juni 2011 00:40

Föl är ju alltid kul, eller hur?
Men man ska också tänka på riskerna och nackdelarna. Det är smart att vänta lite, och se om hon är redo. Sedan måste du också tänka på att du inte kommer kunna rida henne på ett bra tag, men du kan rida henne försiktigt ett litet tag iaf. Man ska ju också välja rätt hingst, som Jennifer sa. Det är bra att kolla hans stamtavla, och sedan om han går bra ihop med Schanti, så att han inte skadar henne. MVH // Mina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika andersson - 6 februari 2012 19:43

Uhuhu seriöst bölar typ sönder när ja hör den här låten! vilken känsla han har i rösten den killen! ...

Av Ulrika andersson - 6 februari 2012 19:32


 lite som har hänt under tiden jag inte bloggat   * har besämt mig för att sälja Joop det här året ( vill satsa på Schanti) men det betyder inte att jag inte älskar honom, Joop kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.   * Jag och sch...

Av Ulrika andersson - 6 februari 2012 19:28


ahaha japp ja e te baka på toprider, efter ett stort uppehåll från bloggandet så gick jag tillbaka kan ju vara nice att komma tillbaka och skriva av sig, och ja kan säga att det har hänt en hel del i mitt liv under den här tiden, en hel del beslut ha...

Av Ulrika andersson - 29 oktober 2011 21:54


www.dressageullis.devote.se   alla ni som vill fortsätta att följa min och hästarnas resa borde kolla in nya bloggen ;)       ullis ...

Av Ulrika andersson - 18 september 2011 11:35

sitter här ganska sliten, trött i benen men ett jäkligt bra humör ^^ är hemma hos erica med mirre, igår va vi på höstfesten, asså det var sjukt kul, fast dom flesta var ganska packade XD men,men det var kul ^^   igår var det även banhoppning i as...

Presentation


Tjenis jag heter Ulrika är 16 år. Har tre egna hästar. Jag tränar och tävlar väldigt intensivt, jag tävlar lätt B lätt A i hoppning och lätt A i dressyr. I den här bloggern kommer du få läsa om mina hästar och mitt liv och ja allt som hör till!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards