toprider

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Ulrika andersson - 12 juli 2011 16:57

fixade en ny header då jag tyckte den andra var lite tråkig ^^ så nu får ni säga vad ni tycker ^^


måste bara säga att jag älskar den här lilla ponnyn XD så jäkla go!  och att den lilla ryttareren är så envis XD



// ullis


Av Ulrika andersson - 12 juli 2011 15:05

asså joopen är verkligen något specielt! han är nog den snällaste och mest ärliga hästen jag ridit, nu ska ni inte missuppfatta som att jag gillar joopen mer än Trolle och schanti, jag älskar alla mina hästar lika mycket, och alla har sina eprsonligheter, men om jag känner så att det är Joopen som jag känner att jag har fått känna på hur det är att verkligen kämpa, på trolle tog jag mig lixom från lätt C:2 till lätt A:1 på fem månader bara! och vi vann och placerade oss hela tiden, och schanti är kvald till medelsvår så vi ska bara lära känna varnadra lite mer så har jag super stora chanser att verkligen komma långt på henne.


Men är det lilla Joopen, som jag köpte som dressyr häst.. och det funkar  ju itne han som eftersom han har förkort rygg och hals för att jobba enkelt, det är som min tränare säger att joopen får kämpa lite mer än andra hästar, han få ju jobba lika mycekt som andra hästar, men han har sin kropp imot sig lite, imed att han är så kort och kompakt så har han svårt i dressyren, han kan lixom alla moment till en lätt A, men han får kämpa mer i dom.  när vi köpte honnom för tre år sedan kunde han inget, det är vi som har lärt honom, allt skänkelvikning, bak och framdelsvändning, öppna, slutna, och lite förvänd galopp är påbörjad, vist han gör det inte som trolle eller schanti, men han gör det bättre än många andra. hoppa kunde han inte, minns i början var jag sjuktligt glad om vi klarade 50 cm! och jag började känna att joopen blev säkrare och säkrare, och det märktes att han tyckte att det var kul!  och min tränare började säga att han mer och mer började likna en hopp ponny, vilket jag var lite sådär till eftersom jag ville ha en dressyrponny, men jag fick helt enkelt ge mig och så blev han hopp ponny, vilket jag tror är bättre för joop då han tycke att det är stört kul med hoppning, och nu tävlar han lixom lätt B och snart går över till lätt A! och alla som sa att jag skaulle vara glad om jag klarade en lätt D felfritt? hallå ponnyn  leker över 90?


och nu när jag tänker tillbaka på den tiden då joop hela tiden ville diskutera allting, till nu när han gör allt jag ber honom om, och från att ha gått från den stirriga ponny till en självsäker yberpigg ponny, jäg älskar verkligen joop och vet vad jag skulle ta mig till utan honom!


joop på hans första "tävling"

  joop 2011 Lätt B

    kärlek till denna ponny !<3<3


// ullis

Av Ulrika andersson - 12 juli 2011 11:14

här komemr ett gäng bilder från falsterbo^^


                          dressyrhäst?                     pensionärer ------>      underbart vackert.. XD   mobilfixerad mirre XD   erica^^    

Presentation


Tjenis jag heter Ulrika är 16 år. Har tre egna hästar. Jag tränar och tävlar väldigt intensivt, jag tävlar lätt B lätt A i hoppning och lätt A i dressyr. I den här bloggern kommer du få läsa om mina hästar och mitt liv och ja allt som hör till!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards