toprider

Alla inlägg under juni 2011

Av Ulrika andersson - 26 juni 2011 21:39

Idag var det tävling i dagstorps Rf, red en lätt C och en lätt B, tog en lätt C eftersom det bara är tredje tävlingen på året, började tävla sent iår.. men han var jätte duktig idag! i midsommarhoppet (lätt C) var vi 9 av 34 st, alltså placerad^^ dutti Joop, men asså ni fattar itne hur tajta tiderna va :O jag red på 18:33 och vinnaren red på 17;10 helt sick! alla låg så super tätt, så jag är super nöjd, tyckte synd om dom som kom utanför placering tror det skillde 30 hundradelar för den som kom precis utanför!



i lätt B:

Joopen var nog lite trött där för han hade inte alls samma fräs, asså han var ju framme för skänkeln och så men jag kände att värmen tog på honom. men jäklar vad han hoppar den lilla plutten <33 men kom 11 av 24 st, inte super, fick ett pet på hinder 11 red försvävt, så kändes líte surt, tror jag hade kommit 6 annars :/ men är super nöjd med honom ^^


snyggponny.se!

  Lätt B, kolla frambenen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   trött joop <33   tackar mina kära foppafofflor för att jag slapp springa runt i stövlarna!! <33  


så småningom kommer det upp en film från lätt B ^^


// Ullis

Av Ulrika andersson - 26 juni 2011 21:30

asså gud vad glad jag blir när jag ser hur många frågor och kommentarer jag får, har bestämmt att videon där jag svarar på fågorna kommer imorn någon gång ^^


 

// ullis

Av Ulrika andersson - 25 juni 2011 17:27

  asså jag funderar på att ha en fråge stund där ni kan ställa vilka frågor i vill^^ har tänkt att om jag får över 10 frågor så gör jag ett videoinlägg av det där jag svarar på film , så år ni ju se mig också ;) så fråga på nu!!


// ullis

Av Ulrika andersson - 25 juni 2011 13:02

jag har haft prao på Tullstorp dressage stable, alltså hos Jan Brink? jo det är faktiskt sant ;)  jag praoade där i två veckor på höstterminen i 8:an, det var riktigt kul att se honom rida varje dag och att hjälpa till med hästarna och man fick en massa stall tips av stall chefen och stalltjejerna!  Och + att jag har suttit på samma bänk som Kyra kyrklund XD jag hade turen att vara där just den veckan då dom skulle ha sitt knytkalas, menas med att jan bjuder in lovande dressyrryttare, och så kommer Kyra till hans gård och så är dom där två dagar har jag för mig och så tränar kyra dom, och jag hade turen att vara bajsplockare XD så jag fick sitta i ridhuset och snabbt ta upp skiten när hästana lyfte på svansen! *stolt* XD haha så jag har mockat efter Okeanos och fiina hästar ni ;) lite bilder, ganska dålig kvalite eftersom jag tog med mobilen


saigon

  hingst sadelkammaren   hingst sadelkammern  


// ullis

Av Ulrika andersson - 25 juni 2011 12:35

Asså vet ni vad som stör mig? alla ungar som springer runt med alla världens märken på sina hästar utrustning,  dom kan ha typ 4 par olika stölar och sedan åå skit måste ha dom nya stövlarna nu! och att deras föräldrar köper allt till dom? och så sitter dom på sina dyra ponnis, vinner som fan men sedan börjar hästarna tröttna på deras flängande och börjar stanna, då blir det jävla ponny, säljer den, köper ny ponny vinner, men det är lite roligt också för dom kan sitta och harva runt i en lätt C i flera år bara för att dom vill vinna?? asså dom jag tävlade mot med trolle i dressyr/hopp asså där finns ju vissa kvar i dom klasserna än och harvar runt? trolle tävlade jag hoppning sist typ för 3 år sedan? tre år i en lätt C? asså vill dom inte gå vidare? som jag tycker att typ en vist i lätt A känns större än 50 i en lätt C! och deras utrustning som kanske sammalagt slutar på 12000 till slut.. inte fan rider dom bättre för att dom har tretorn stövlar eller JW hjälm. Vist det är snygg det hålelr jag med om, men man ha snygg utrustning utan att det kostar runt 20 000! jag tänker så att jag läger hällre pengar på min träning och tävlingar än på utrustning. Jag har det jag behöver! Joopens hoppsadel köpte vi hos min tränares second hand bustig för 1000, vi tävlar lätt B lätt A i hoppning, hans träns fick vi gratis, vi hoppar och tränar utmärkt i det, och jag troro inte vi hade hoppat och placerat oss bättre om vi hade haft sadel som kostat 15 000 och träns som kostar 5000! det är hur man rider, man blir itne bättre ryttare för att man har dyr utrustning! jag tävlade trolle upp i Lät A i dressyr och hör nu alla dressyr ryttare.. jag gjorde det i en allround sadel!! kan ni fatta! men jag vann och red skiten ur dom endå! och varför jo för jag och trolle var ett team!! jag har ingar dyra kingsland pikeer. jag har vanliga t-tröjor som jag tycker är snygg och stilrena!nä som sakt jag lägger hellre mina pengar på träning och saker mina hästar verkligen behöver än att jag köper dyra saker för att följa hästmodet!


såhär sog jag och trolle ut på tävling, inga dyra saker, men dom satt bra på trolle och det var det viktigaste, och vi vann endå! här vinner vi KM på 72%

 

// ullis

Av Ulrika andersson - 25 juni 2011 09:28

vist ni att prickarna på en appaloosa aldrig stannar på samma ställe, utan dom lixom flyttar sigpå något mysko sätt. Och att det kommer nya fläckar? fråga mig inte hur men jag tycker att det är ganska coolt XD


 

// ullis

Av Ulrika andersson - 25 juni 2011 08:44

asså den ullois som bloggar nu är en ganska död Ullis XD så jäkla trött efter igår. men inte kan man ta sovmorron heller för då får man tre gaaaaaanska sura hästar senXD Men idag så kommer jag bara rida en häst och det komme bli schanti, jag ska ta och träna på takten och att hålla takten efter galoppen, men annars kommer hon få gåett ganska soft pass idag, lite låg form och lite sånt ^^ sen blirdet att putsa Joopens saker, och tvätta honom :D han favvo thing.. nja troro itne det XD får se hur det går XD  idag ska jag försöka lägga upp den filmen på jackson och Schanti ^^


igga mi snygga min XD

 

// ullis


Av Ulrika andersson - 24 juni 2011 18:25

sista bloggningen för idag! siter och väntar på att mina kära familj kan bli klara snart ^^ kl är 18:29 vi ska vara där vi firar 18:30 bra  va XD men aja, red trolle idag också red honom i sten hård dressyr, och asså gud vad fin han va idag! Gjorde massa övningar så att han fick jobba riktigt med rumpan,  och asså ni skulle sett hans galoppfatningar från halt! Och hans byten! love till dom! men nu hinner jag inte skriva mer :/ men ha en skön midsommar och ta det lungt.. eller va fan! festa på XD!!!!!


 

// ullis

Presentation


Tjenis jag heter Ulrika är 16 år. Har tre egna hästar. Jag tränar och tävlar väldigt intensivt, jag tävlar lätt B lätt A i hoppning och lätt A i dressyr. I den här bloggern kommer du få läsa om mina hästar och mitt liv och ja allt som hör till!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards