toprider

Alla inlägg under juni 2011

Av Ulrika andersson - 18 juni 2011 11:14

Tjenis, nu har min lilla blogg fyllt 1 dag :D happyface XD

men aja jag lovade ju att jag skulle fotta stallet, och lite annat så här komemr bilderna, och jag vet att det ser lite stökigt ut men jag pallade inte sopa efter att dom fick hö, vist kunde ju fottat innan dom fick hö, men det är lite oskyst mot dom tycker jag. så här kommer bilderna ^^


stallet

  

stallet    joop <33  

schanti

  

sadelkammaren ( vet den e stökig)    lite täcke och schabrak ^^   ridbanan ^^  

japp det var lite bilder, tyvärr kom det inga bilder, han är lite kinkig när han äter så ville inte störa honom^^


// ullis

Av Ulrika andersson - 18 juni 2011 11:07

tack för 100 besökare igår :D love alla bloggpläsare!!


// ullis

Av Ulrika andersson - 17 juni 2011 21:01

tänkte jag skriver upp vad jag ska göra imorn:


1: fodra pollarna

2: fotta i stallet

3: blogga + äta frukost

4: ta ut schanti och Trolle

5: rida joopen

6: mocka

7: galoppträna schanti (kondis jobb, även dressyr kusar behöver ha toppkondis)

8: äta snabbt

9: longera Trolle  <---- fotta

10: ta in hästarna

11: åka på 60 års kalas    döda mig..


bjuder på denna roooooop(a) bild på Joopis ^^<3


// ullis 

Av Ulrika andersson - 17 juni 2011 19:33

 

japp ni ser jag har tänkt att ha veckans häst!


och det går till så att  om jag är ute på lite bloggr och hittar någon häst som jag tycker gör sig förtjänt av att visas upp på min blogg toprider, så kommer bloggen att länkas i en vecka i alla mina inlägg! inte dåligt va!?


men om ni har en egen häst eller ni känner en häst som ni bara åhåå skit hon/han är verkligen värd att bli veckans häst så skickar ni bara in bilden på hästen till schanti@hotmail.se     glöm inte att skriva några rader om dig och din häst så jag har något att gämföra med, sedan så kommer alla hästar som blivit veckans häst kommer vara med i en månadens häst där det blir en röstning för er läsare. och den som blir månadens häst kommer länkas i två veckor! och allt börjar nu ;)


// ullis

Av Ulrika andersson - 17 juni 2011 19:14

Tänkte jag lägger upp en lite hoppfilm på snyggingen Trolle. Tänkte också att ni skulle se om ni kan lista ut vilka de e som står för musiken ;)



kommentera vad ni tycker^^


// Ullis
 

Av Ulrika andersson - 17 juni 2011 18:45

asså jag har typ bara haft bloggen i 4-5 timmar vet knappt om det är så mycket ens, och jag kollar statestiken och har redan 60 besökare! låter sjuukt lite ja vet men va tusan!  jag e asnöjd, och de kommentarerna jag har fått har varit gör gulliga!!! fortsätt så!!!


och måste bara berätta en sak det här har inget med hästar att göra men endå, jag har fått!!!! ****trummvirrvlar****


MINA FÖRSTA FOPPATOFFLOR!!

helt sjukt tänker ni nu, foppatofflor har väll hela svenska folket, ja kanske, men då är jag unik.. innan har jag tyckt att foppatofflor varit otroligt fula( tycker jag fortfarnade) men så när jag är på tävling så pallar jag itne springa runt i ett par läderridstövlar som jag dels får skav av såfort jag inte sitter till häst, och dom är väldigt jobbiga att gå i, så då köpte mamma ett par   ROSA   foppatofflor till mig^^ happyface XD


// Ullis

Av Ulrika andersson - 17 juni 2011 12:56

någon mer än jag som ska till falsterbo? :D

här är lite saker som jag mååste ha!


nya bakbenskydd till joopen! och ett schabrak till joop


   

och så måste jag ha hoppschabrak till schanti! dessa här blev jag helt in love med! :D

   

och så måste ja ha ett nytt tävlingspannband till schanti! älskade det här, och bara 790 lagom pris^^

  

// ullis

Av Ulrika andersson - 17 juni 2011 12:41

Min tredje häst heter Schanti
Hon är ett halvblod på 11 år. ett litet sto på 1,58, ganska liten men är lite stilen en tuff brud. hennes pappa är Excall, tävlade internationell hoppning i 8 år. Schantis mamma är Oliva och tävlade EM i fälttävlan med min tränare ;) så nu förstå ni kanske att att elise har fött upp schanti en gång i tiden, hon har även fött upp excall!
Jag har bara haft schanti i tror det är 6 månader. innan jag fick henne tävlade hon hög dressyr med sin förra ägare. hon är faktiskt kvald till medelsvår! Och det märks när man rider henne. mitt mål med henne är såklart att tävla hög dressyr på henne, och även hoppning men jag är lite sugen på att tävla fälttävlan på henne, hon har ju det i blodet :P kanske,kanske inte!

      // Ullis

Presentation


Tjenis jag heter Ulrika är 16 år. Har tre egna hästar. Jag tränar och tävlar väldigt intensivt, jag tävlar lätt B lätt A i hoppning och lätt A i dressyr. I den här bloggern kommer du få läsa om mina hästar och mitt liv och ja allt som hör till!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards